יום שני, 1 באוגוסט 2011

גמילה מעישון וניהול אורח חיים בריא באמצעות NLP – כיצד?

 
חגיגת בריאות       צלם:יורם צדיק

אם אתם צופים בתכניות ריאליטי, דוגמת 24/7 , אולי הבחנתם בכך שרוב משתתפי התוכנית מעשנים. אלו הופכים להיות "גיבורי תרבות" ומקור לחיקוי – במלים אחרות - מעודדי עישון.
עישון ומשקל עודף הם נקודות תורפה אצל רבים מאתנו. אנו חותרים להצלחה בנחישות  אבל מוותרים כשמדובר בבריאות שלנו. עישון ומשקל עודף שניהם גורמי סיכון ישירים, אנשים מעדיפים לדחות את ההתמודדות עם נושאים אלו. השאלה היא עד מתי?
ההתנהגות שלנו היא תוצר של  הדרך בה אנו תופסים את עצמנו, במילים אחרות הדימוי העצמי שלנו. ביישנים, ישירים, אדיבים, כעסנים אלו רק חלק מהדוגמאות. לרוב אנו מתנהגים בהתאם לדימוי העצמי שלנו.
הדימוי העצמי הוא מעין תבנית בסיסית המאוחסנת בתוכנו והיא מכוונת את ההתנהגות האוטומטית שלנו.
אם עד עכשיו חשבתם על עצמכם כעל "מעשנים" או "מלאים"  או "בעלי משקל עודף" או כל הגדרה אחרת שמתאימה לכם – בלי לשים לב, זה הפך להיות חלק מהדימוי העצמי שלכם ואולי אף מהזהות שלכם.
אני אומרת ששינוי התדמית שלכם בעיני עצמכם יגרום לשינוי האוטומט: המחשבה וההתנהגות האוטומטיים.
האם זה אפשרי? כן, כן.
זה אפשרי כמו המעבר מדימוי עצמי של ילד למבוגר: שנים תפסתם את עצמכם כילדים - ואז יום אחד הפכתם למבוגרים. וגם : שנים לא נהגתם ברכב – ואז למדתם נהיגה  והפכתם יום אחד לנהגים.
תחשבו על זה: הרי לא נולדתם עם סיגריה ביד.  עישון הוא הרגל שרכשתם במהלך החיים, לימדתם את עצמכם לעשן בנסיבות מסוימות. אותו דבר לגבי אכילה – סביר להניח שבילדותכם אמכם התחננה בפניכם שתאכלו משהו....במהלך השנים רכשתם לכם הרגל של אכילה לא בריאה, הרגל שהפך אוטומט. וכך מבלי משים,  למדתם לחשוב על עצמכם, כמעשנים או כבעלי משקל עודף - כחלק מהזהות שלכם ולחיות עם זה.
שינוי יכול להתרחש  כהרף עין אם תשתחררו מהדימוי העצמי של "מעשנים"  או "מלאים", ותראו את עצמכם כפי שאתם באמת רוצים להיות – "אנשים בריאים ומאושרים" – ברמת הזהות.
עישון או אכילה לא בריאה שייכים לעבר. לא עוד. תתחילו לראות את עצמכם בדמיון מנהלים אורח חיים בריא, ותפעלו בהתאם. כי זאת יש לדעת : המוח שלנו פועל בתמונות. לתמונה שאנחנו רואים בדמיון  יש  השפעה על ההתנהלות שלנו. תאמצו לכם תמונה ברורה ומפורטת של עצמכם כאנשים בריאים. תמונה שתגרום לכם להיות שם באמת, ולאמץ התנהגות בריאה ומיטיבה. ­­­


מוזמנים להגיב, לשתף, לעשות לייק
ורדה צדיק 
050-4051516
nlpcoach.varda@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה